Välkommen till dig själv!

Mindfulness - medveten närvaro
Mindfulness hjälper dig att träna hjärnan på ett sätt som kan bidra till större harmoni i livet, ta bättre beslut, få bättre minne och skärpa dina sinnen. 

Vill du bli lugnare, mindre stressad och känna mer harmoni i livet?
Då kan en Mindfulness grundkurs i 8 veckor vara något för dig.

Nästa kurs 

Prova på
Måndagen 19 aug 2024 kl 18:30-20 på Stockholmsvägen 70, Lidingö hos Friskis&Svettis. 
Mindfulness grundkurs 8 veckor
Start 2024-08-26 - avslut 2024-10-21
Måndagar 18:30-20 på Stockholmsvägen 70, Lidingö hos Friskis&Svettis.

Kontakt - Frågor - Information - Anmälan    
gerd@ivera.se

Mindfulness 8 veckors grundkurs 2024

Datum
26/8, 2/9, 9/9, 16/9, 23/9, 30/9, heldag lördag 5/10, 7/10, (uppehåll v 42) med avslut 21/10. 
Måndagar kl 18:30-20, heldagen lördag kl 10-16,

Ambitionen med den här kursen är att ge dig möjlighet att skapa en varaktig förändring i ditt liv utifrån din situation. Du lär dig relatera till det som händer i ditt liv och att ta ansvar för det. Du lär dig att medvetet och systematiskt arbeta med att möta utmaningar i ditt liv såsom stress och upplevda krav i vardagen. Du lär dig att ta hand om dig själv på ett sätt som bara du kan göra.

Har du frågor eller funderingar kring Mindfulness, skicka ett mail.

Kontakt - Frågor - Information - Anmälan     
gerd@ivera.se

Stillhet ger snabba resultat

Med Mindfulness övar du dig på att skapa nya positiva vanor, steg för steg, dag för dag. Redan efter ett par veckor kan du märka att du utvecklas. Om du följer träningsprogrammet så har du efter åtta veckors kurs lagt grunden för att uppnå en varaktig förändring och har börjat utveckla dina personliga resurser på ett positivt och kreativt sätt.

Modern hjärnforskning visar att Mindfulness hjälper oss att träna hjärnan på ett sätt som kan bidra till att vi får större harmoni i livet, tar bättre beslut, får bättre minne och skärper våra sinnen.

Den här grundkursen i Mindfulness bygger på kursprogrammet MBSR som grundaren av Mindfulness Jon Kabat-Zinn varit med och utvecklat. MBSR startade 1979 i Massachusetts, USA ursprungligen för att hjälpa personer med svår kronisk värk och stress. Kursprogrammet MBSR är forskningsbasserat med idag över 40 000 forskningsartiklar. Metoden Mindfullness är den meditationsform som är mest forskad på.

Resultat du kan få

  • Skapa en varaktig förändring
  • Minskad stress
  • Förbättrad sömn
  • Bättre relationer
  • Stärkt självkänsla
  • Bli klokare

  • Bli friskare
  • Förbättrat fokus
  • Minskad smärta
  • Ökad kreativitet
  • Minskad nedstämdhet
Gerd Westholm Kjellgren

Gerds erfarenhet av Mindfulness

En kväll i maj 2016 infann jag mig på ett prova-på tillfälle för Mindfulness. Det var mest av nyfikenhet jag var där. Vad är Mindfulness? När kvällen var slut gick jag därifrån med den bestämda vetskapen att det här måste jag fortsätta med. Den sommaren mediterade jag dagligen tillsammans med YouTube tills grundkursen började i augusti.

De kommande 1,5 åren mediterade jag dagligen. Vid den här tiden hade jag också börjat springa flera gånger i veckan och tyckte att löpningen gav mig mer så jag fortsatte med bara löpningen. Efter ytterligare ett par år började jag fundera på att prova löpning och Mindfulness för att få ytterligare effekt. Det tog ett tag att hitta tillbaka till Mindfulness. När jag åter börjat meditera dagligen kändes det naturligt att utbilda mig till instruktör vårvintern 2021.

Mindfulness har gett mig ett verktyg att hantera stress med, ökat min styrka för att hantera livets berg- och dalbana, gett mig ökad kreativitet, varit och är personlighetsutvecklande och våren 2021 läkte jag min post-covid med hjälp av Mindfulness. Mindfulness är ett oerhört kraftfullt verktyg som alltid finns med mig.

Jag gick min grundkurs och instruktörsutbildning hos Mindfulnessgruppen i Stockholm och jag använder mig av och följer deras pedagogik och riktlinjer.

Boka Mindfulness 8 veckors grundkurs

Kontakt - Frågor - Information - Anmälan    
gerd@ivera.se